יום ראשון, 14 בפברואר 2010

שוקומניה


ולכבוד יום האהבה חידה:
בכמה אחוזים ירדו מכירות השוקולד בארה"ב בשנת המיתון של 2009?

תשובה:
באופן מפתיע המכירות דווקא צמחו ב-5%. גם ברחבי העולם נרשמו עליות מרשימות. לדוגמא, באנגליה המכירות צמחו ב-5.9%, בבלגיה ב-3.2% ובדרום אמריקה ב-2.6%.
בתקופות מיתון כאשר צרכנים מונעים מעצמם מותרות הם מחפים על כך בפינוקים קטנים. שוקולד הוא דוגמא מצוינת לכך. זה לא שהאמריקאים פתאום התחילו לצרוך יותר שוקולד - מספר היחידות דווקא קטן ב-2009. האמריקאים פשוט צרכו שוקולד טוב יותר, יוקרתי יותר ויקר יותר. מדוע? כדי להעניק לו מימד של פינוק בתקופה בה הם לא מרשים לעצמם יותר מדי פינוקים. תחשבו על ההבדל בחוויה ובתחושה בין רכישת שוקולד פרה או פסק זמן לעומת רכישת לינדט או קוט ד'אור.
השאלה המעניינת אם סימני סיום המיתון יפגעו בצמיחה של הסקטורים שדווקא הרוויחו ממנו.