יום שני, 5 באפריל 2010

גוגל, קנזס

לפני כמה ימים נראה עמוד הבית האמריקאי של גוגל ככה:

כן כן, זו לא בדיחה.
אתם בטח שואלים את עצמכם מה זה לעזאזל
Topeka.
אז מדובר בעיר קטנטנה במזרח
קנזס, שאני גאה לומר שאני כנראה הישראלי היחידי שאי פעם ביקר בה. בסמסטר הזה אני עובד על פרוייקט ייעוץ לחטיבת המזון לחיות של קולגייט-פלמוליב שבמקרה נמצאת בפאקין חור הזה.

אז איך עיירה קטנה החליפה את הלוגו לאתר הפופולרי בעולם?
גוגל הכריזה לא מזמן על תחרות בין ערים קטנות לפיילוט של רשת האינטרנט החדשה והמשוכללת שלה. הרשת צפויה להביא לערים תזרים מזומנים לא קטן, ליצור עבודות ובכלל לשים אותן על המפה. ראש עיריית Topeka החליט כמהלך יח"צ לשנות את שם העיר ל-Google למשך חודש.
ראש העיר לא ציפה לרעש שזה יעורר כאשר המהלך כוסה בכל אמצעי התקשורת ויצר שיחה אמיתית בציבור האמריקאי אודות העיר הנשכחת. מהדורות חדשות נפתחו בידיעה הפיקנטית, תחזיות מזג אוויר התייחסו לעיר כ-Google,Kansas ובביקור שלי בעיר לפני שבועיים כולם דיברו רק על זה.
והנה גם גוגל הוכיחה שוב שהיא לא לוקחת את עצמה יותר מדי ברצינות, שינתה ליום אחד את עמוד הבית שלה, ואף כתבה בבלוג שלה שהיא משנה את שמה ל-Topeka. אני חושב שהמהלך הקטן והחכם הזה די מבטיח ל-Topeka לזכות בפיילוט הנכסף.