יום שלישי, 13 ביולי 2010

מה הקשר בין סקס, קרחות, פטריות ודשא?

(מוקדש לויטה קיירס, תקציבאית, סובייטית, בלוגרית, וסלבריטי בהתהוות, לא בהכרח בסדר הזה)

לפני כמה חודשים הייתי בכנס בו ההרצאה המרכזית ניתנה ע"י מנהל מותג K-Y בג'ונסון אנד ג'ונסון. מה זה K-Y? אני אתן לפרסומת להסביר. ההרצאה היתה מרתקת כאשר במשך יותר שעה הסביר מנהל המותג כיצד הצליחו לבנות מותג סופר-מצליח ובעצם להמציא מחדש את קטגוריית הלובריקנטים (כן כן, באמת כתבתי לובריקנטים). כל זאת למרות הקושי בתקשור המסרים והאתגר האסטרטגי והקריאיטיבי להעביר אותם בדרך שהיא מצד אחד לא נועזת או בוטה מדי ומצד שני מצליחה לחנך את קהל היעד בצורה ברורה מהו המותג ומהי מטרתו.
סימני המבוכה הקשים בקהל בזמן ההרצאה רק הדגישו את האתגר הזה. אבל האתגר נבע הרבה מעצם התקשור לקהל יעד יחסית רחב ובטלוויזיה. הרי קמפיין דומה ומפולח יותר באינטרנט היה מהווה אתגר קטן יותר. אפילו ביפן השמרנית הצליחו להפיק את אחד מקמפייני הקונדומים הטובים בהיסטוריה שזכה באריה זהב בקאן בשנה שעברה בזכות קיומו של מדיום מפולח יותר שלא יעורר סערה ציבורית כמו טלוויזיה.
עם זאת, למרות שסקס הוא נושא מביך לעיתים, עדיין כולם מדברים על זה. האתגר הגדול אף יותר לדעתי הוא לדבר על נושאים שאף אחד לא באמת רוצה לדבר עליהם. לדוגמא, הפיצוח הלא טריוויאלי של גליקמן של הפטריה שחזרה או הפיצוח של ההתקרחות בשלכת ע"י ראובני. דוגמא נוספת היא AXE שזכו בפסלון מוזהב בקאן לא מזמן על סרטון מבריק שמשתמש במשחק מילים משעשע על מנת לתקשר את ה-AXE detailer, מעין ספוג רחצה לגברים אשר מאוד יעיל בניקוי "כדורים" וששוב נותן ל-AXE נישה ייחודית בנוף מוצרי הטיפוח הגבריים.


אחד הנושאים שבאמת לא רוצים לדבר עליהם ומקבל אינפלציה של קמפיינים בשנים האחרונות הוא - גילוח איזורים פחות שגרתיים. זה בעייתי בעיקר כאשר זה מגיע לגברים שצריכים מפאת הנורמה החברתית לשמור על מצ'ואיזם, ולדבר על גילוח אי שם לא ממש נכלל בזה. קמפיין קלאסי הכניס לז'רגון את המושג The Optical Inch ב-2006 כאשר פיליפס מסבירים מה היתרון המרכזי בשימוש במכונת הגילוח שלהם.



שלוש שנים מאוחר יותר ג'ילט גם הביאה פיצוח מעניין בסדרת סרטונים מעט דידקטיים אבל לא לוקחים את עצמם יותר מדי ברצינות אשר זכו בזמנו לצפיות רבות, במיוחד הסרטון אודות הגילוח של האיזורים הדרומיים.


שחקנית נוספת בתחום הגיזום - Wilkinson הבריטית - עשתה את זה השנה פעם טוב ופעם רע. הסרטון לעידוד נשים תחת הטייטל המעולה "תכסחי את הדשא" מעביר את המסר בצורה משעשעת ומספיק רחוקה מהמציאות. הפרסומת אפילו שודרה בטלוויזיה הבריטית, משהו שאין מצב שהיה קורה לא בישראל ולא בארה"ב.


מנגד, שזה מגיע לגברים התוצאה של Wilkinson היא הרבה פחות אלגנטית ואפילו די דוחה.