יום שבת, 7 באוגוסט 2010

אהבה ראשונה עם פארפארים

אם השם "אוריה קליסה" לא אומר לכם כלום כנראה שהייתם בגמילה ממדיה חברתית בתקופה האחרונה. אוריה קליסה היא נערה בת 17 מרמלה המככבת באחד הסרטונים בפרוייקט "אהבה ראשונה" של סלקום. הקמפיין המושקע מכוון לקהל יעד של בני נוער וכולל 150 סרטונים איכותיים ומופקים היטב אך עדיין אותנטיים בהם מספרים בני נוער על סיפורי האהבה הראשונה שלהם. הקמפיין ממשיך את טרנד הויתור על תוכן גולשים שאנחנו רואים בשנה האחרונה בעקבות ההבנה שתכני הגולשים בקמפיינים הם במקרים רבים מועטים מדי, לא איכותיים מספיק, לא ויראליים מספיק ולא משרתים את המותג. התחליף הוא תוכן מופק איכותי אך עדיין במעטפת אותנטית בדומה לקמפיין Colgate Wisp עליו כתבתי בפוסט הקודם. התכנים של סלקום הם אכן מעניינים ורלוונטים הן לקהל היעד והן למותג אך למרות העושר הרב עד הימים האחרונים לא עוררו שיחה רבה. ואז הגיעה אוריה קליסה, נערה צעירה עם המון קסם נאיבי מהסוג שלא רואים בד"כ בתקשורת ועם סיפור כובש הכולל סיטואציות קאלט ו-catch phrases לרוב. עם יותר מ-130 אלף צפיות הסרטון הפך לתופעה תרבותית אשר גם הובילה ליצירה עצמאית של פארודיות וטייק-אופים שאתם מוזמנים לראות למטה. אני די בטוח שהויראליות הראשונית שהביאה את הסרטון למסה קריטית נתמכה ע"י מקצועני קידום במדיה חברתית אבל אם התוכן לא היה איכותי ורלוונטי זה היה נעצר שם - זוהי דוגמא מושלמת לתמורה על תוכן איכותי בעולם של מדיה חברתית.

אוריה קליסה:


פארודיה מאור 1:


פארודיה מאור 2:


פארודיה - אושרת מוטחדה: