יום שלישי, 10 באוגוסט 2010

תיבת פנדורה דיגיטלית

אחד האתגרים הגדולים של הפרסום האינטראקטיבי הוא להצליח להעביר את הפורמטים של המדיה הישנה למדיה החדשה בלי להיתקע בדפוסים הישנים. לדוגמא, ליצור באנרים שהם יותר מפרינטים עם אנימציה או פרי-רולים שהם יותר מפרסומות טלוויזיה ערוכות.
גם למדיה הישנה הידועה
כרדיו יש אדפטציה דיגיטלית והיא כל אתרי הרדיו האינטרנטי המשדרים מוזיקה סטרימינג בסגנון פנדורה, last.fm וגם וואלה רדיו ז"ל, אשר דפוס הגלישה בהם שונה לחלוטין מאחר והם בד"כ נמצאים ברקע כאודיו בלבד. אז איך מעבירים את פרסומות הרדיו הקלאסיות לרדיו אינטרנטי? האמת היא שבד"כ אין הרבה הבדל. בתור משתמש כבד של פנדורה, השירות הפופולרי ביותר עם יותר מ-50 מיליון משתמשים, התרשמתי שרוב המפרסמים משתמשים בספוטים של אודיו בצורה מאוד דומה לרדיו קלאסי כאשר המקסימום שהם עושים בכדי לנצל את המימד הדיגיטלי היא לעיתים אנימציה מסוימת או קופון עליהם מודיעים באודיו על מנת שהמשתמש יעבור לחלון פנדורה.

אבל בחודש האחרון שמתי לב לשני קמפיינים מעניינים בפנדורה אשר מספקים חוויה עשירה יותר מעוד פרסומת גלגל"צ.
קמפיין אחד הוא של באדוויזר לבירת הליים הקיצית שלהם בו הם מזמינים את המשתמש לבחור בין תחנות רדיו המתאימות לסיטואציות קיציות כמו Summer Fun, Beach ו-BBQ. כך מצד אחד מספקת באדוויזר ערך למשתמש ומצד שני עצם תהליך הבחירה המודעת בתחנת הרדיו מחברים את הבירה לעולם התוכן הקיצי.


קמפיין אחר הוא של
AXE הבלתי נלאים ששוב מצליחים לחדש ולהפתיע עם ספוט למוצרי השיער שלהם שאף גבר לא יכול להתעלם ממנו. בספוט לוחשת בחורה בקול סקסי שכדאי לך להרכיב אוזניות כדי להנות מהחווית ה-"Axe Hair Action" המלאה ויוצרת סקרנות עצומה המעודדת מעבר לאתר פנדורה. סקרנים לדעת מה היא החוויה? תרכיבו אוזניות ותלחצו פליי...


עם זאת, בסופו של יום החלק הארי וההולך וגדל של משתמשי פנדורה הוא משתמשי אפליקציית האייפון אשר מוגבלת יותר מבחינת וידאו ומבחינת החוויה שהפרסומת יכולה לספק למשתמש. ולכן במקביל לוטשת פנדורה עיניים אל פלטפורמת האייפד החדשה עם מפרסמים כמו סטארבקס, לקסוס ו-AT&T שכבר פיתחו פרסומות פנדורה מתוחכמות המנסות לנצל את יכולות האייפד.