יום רביעי, 8 בספטמבר 2010

שנה טובה!

אם אתם חלק מתעשיית השיווק בארץ בטח כבר נתקלתם במבול ברכות השנה החדשה ממשרדי הפרסום אשר תוקף מדי שנה. בדרך כלל הברכות לא עושות חסד עם הציפיות הקריאיטיביות ממשרדי הפרסום וספורות הן הברכות השוות התייחסות. גם בניכר המצב לא טוב יותר ומרבית הברכות הן וריאציות מקוריות לכאורה של עולם התוכן של חג המולד הכולל אייקונים כמו עץ אשוח, איש שלג, סנטה, מזחלות, צבאים, מתנות, אג-נוג, חורף ושלג. שתי ברכות שכן אהבתי ב-2009 הן במקרה של שניים מהמשרדים האהובים עלי - ווידן+קנדי ו-AKQA.

ווידן+קנדי ניצלו את המיקום המצוין שלהם הכולל כניסה מרחוב ראשי בלונדון (משהו כמו שמעוני-פינקלשטיין ברוטשילד...) ועשו אקזקיושן מצוין של טרנד ה-Digital Physical, השילוב בין עולם הדיגיטל לעולם האמיתי. החבר'ה נתנו לעוברים ושבים ברחוב להפוך לחלק מכרטיס ברכה לחג המולד אשר הוקרן על גבי הכניסה ולאחר מ
כן למצוא את עצמם באתר המשרד ולשתף עם חברים. ככה עושים Digital Physical.
מנגד, AKQA המעולים הביאו פתרון פשוט ואלגנטי כאשר הציפו טוויטים עם New Years Resolutions, המטרות והחלומות של אנשים לקראת השנה החדשה, אשר נותנים השראה ואינסייטים לרוב. ושוב הרעיון בא דרך ניטור המדיה החברתית אשר גרמה ל-AKQA לשים לב שאנשים משתמשים באותו hash tag בטוויטר בשביל לסמן את ה-New Years Resolutions שלהם.