יום ראשון, 26 בספטמבר 2010

סניקרס זה לא נעלי ספורט

לפני כמה ימים פגשתי את סמנכ"ל החדשנות העולמי של ריבוק שסיפר כיצד הרכישה ע"י אדידס ב-2005 הובילה לשינוי מהותי בפוקוס של המותג. ברכישה עצמה כולם כמובן דיברו על "מיזוג" ועל "סינרגיה" בין החברות והמותגים אבל די מהר הוחלט שאדידס זה Male ו-Sport וריבוק זה Female ו-Training, גם בפורטפוליו המוצרים וכמובן גם במיצוב.

כך עברו ריבוק ממותג ספורט טהור שנותן חסות לעשרות קבוצות כדורגל, פוטבול, כדורסל והוקי ברחבי העולם כולל כאלה פרסומות, למותג שגאוותו הנוכחית היא נעלי החיטוב האלו...


למה בעצם אדידס עשו את זה? קודם כל, בגלל שבאמת אין ממש מקום לשני מותגים מתחרים עם מיצוב דומה בתוך אותה חברה. מלבד זאת, בעוד המתחרה הגדולה נייקי הצליחה לעשות עבודה מצוינת בבניית תתי המותגים ובמיוחד Nike Women, אדידס נותרו מותג ספורט גרמני נחשב אבל גברי לחלוטין וגם די אפור. הדרך שלהם להגיע לקהל הנשי היתה דרך ריבוק.

אז למה אני מספר לכם את זה? כי בתקופה האחרונה יצאו שני מותגים בקמפיינים לסניקרס אשר משחקים במגרש שונה לחלוטין מנייקי, אדידס וגם ריבוק.

פומה
, אשר הוקמה ע"י אחיו של מייסד אדידס אדי דסלר והיתה ממותגי הספורט המובילים בעולם,הבינה שאדידס היא כבר לא תהיה וכבר שנים הם הרבה יותר מותג לייפסטייל ממותג ספורט. לדוגמא, גם באירוע ספורט כמו המונדיאל האחרון הם היו החברה היחידה אשר בפרסומות שלה לא ראינו כדור, שחקנים או מגרש, אלא בעיקר התייחסות לאנשים הפשוטים שאוהבים את המשחק.



הקמפיין החדש כבר שם את הקלפים על השולחן ומוציא את פומה לחלוטין מזירת ההתגוששות של נייקי ואדידס עם קונספט חכם בשם After Hours Athletes, המצדיע לכל ה-"אתלטים" בענפי ספורט אקסטרימיים כמו באולינג, סנוקר, פינג פונג, דארטס וכו'. מרגיש לי כמו פיתוח מעניין להזדהות עם האנדרדוג של Real Men of Genius הקלאסי של באדוויזר.


דיזל, שכמובן מעולם לא היו בזירת הספורט, משיקים את ליין הסניקרס החדש בהמשך לקמפיין ה-Be Stupid המעולה, זוכה הגרנד פרי שילוט חוצות בקאן. (שבכלל שווה לראות את כולו).
הקמפיין החדש של דיזל גם הוא מתגאה שהנעליים שלו לא נועדו לריצה, אלא ל-Kicking Ass, בסדרת סרטונים האמורה להפוך לויראלית ומרגישה כמו המשך טבעי ל-Be Stupid. כמובן שבנוסף לסרטונים ישנה גם פעילות דיגיטל מגוונת ומגניבה כמיטב המסורת של דיזל. בואו נראה אם יהיה מקום לכולם בזירת הסניקרס.