יום שני, 27 בדצמבר 2010

מרי כריסטמס!

לפני כל עונת חגים מוצפות מחלקות קריאיטיב, הן בישראל והן בניכר, בבריפים זהים למדי לברכות חג - בין אם ללקוחות או למשרד עצמו. הפתרון הבנאלי והמתבקש לבריף ברכה לחג הוא שימוש בסמלי החג בדרך קריאיטיבית, ואכן אנו רואים בעיקר ברכות ראש השנה עם אלמנטים של תפוח, דבש, דג וכיו"ב כמו גם ברכות כריסטמס עם סנטה, שלג, עץ אשוח וכו'. אך אם יש אלמנט אשר ברכות כריסטמס מנצלות הרבה יותר מאשר ברכות ראש השנה זהו השימוש בשירי החג.

נתחיל באיך עושים את זה נכון - לפני שנתיים משרד הפרסום AKQA הבריק עם ברכת כריסטמס אשר ניגנה את ג'ינגל בלס באמצעות מיקרוגלים והפכה לויראלית הרבה מעבר לברנז'ה:


הבא נעבור לקמפיינים של כריסטמס 2010. מותג ההלבשה התחתונה La Senza נותן אדפטציה סקסית לנעימה מוכרת אחרת:

אבל בדרך כלל השימוש בשירי חג הוא די בנאלי כמו ברכות החג החדשות של מותג האופניים Schwinn ומותג הבירה Grolsch:



גם את גימיק השימוש באייפון לניגון שירים כבר ראינו לא מעט, אך משרד הפרסום פוגל-אוגילבי מנסה להפתיע את שותפיו מעבר לים:


עם זאת, ישנן גם מספר ברכות יותר מעניינות השנה. אולי המקורית מכולן היא ברכת החג של משרד הדיגיטל הפורטוגזי Excentric אשר מספר את סיפור הנצרות תוך שימוש בכלי מדיה חברתית:

משרד הפרסום Euro RSCG מנצל את טירוף Angry Birds לברכה בשיתוף עובדי המשרד:
לסיום - ראינו כבר לא מעט קמפיינים אשר מתאימים מתנות לחג על פי שאלון שממלא המשתמש, אבל בית ההשקעות Lowe Roche מנצל את העובדה שמידע פרסונלי כבר קיים במדיה החברתית ומתאים מתנות ע"פ הטוויטים בחשבון הטוויטר ב-Twnnta (טוויטר+סנטה). לי זה גם קצת הזכיר את הקמפיין זוכה אריה הזהב לדואר השוודי של קריספין משנה שעברה בו נוצרו עטיפות מתנה מבוססות טוויטים.


מרי כריסטמס חברים!